עו"ד (רו"ח) יוסי אלישע ב'אחד-על-אחד' עם מנהל רשות המיסים הנכנס, מר ערן יעקב

| 12.06.18

בחודש מאי האחרון נערך הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין בישראל, בעיר אילת. מדובר בכנס המרכזי והגדול ביותר בשנה, בו מתרכזים עורכי דין מתחומים שונים לכמה ימים של הרצאות מקצועיות, פאנלים ונטוורקינג.

עו"ד יוסי אלישע לקח חלק מרכזי בהובלת התוכן המקצועי בנושא המיסוי בכנס, בין היתר בניהול והנחיית הפאנל בנושא החידושים וההתפתחויות בעולם המיסוי.

טרם הפאנל ניהל עו"ד אלישע ראיון מקדים עם מר ערן יעקב, מנהל רשות המיסים הנכנס, בו סיפר לראשונה ערן על האג'נדות שהוא מתכוון לקדם במהלך הקדנציה שלו, ובהן הנגשת הרשות לציבור, הגברת הליך הדיגיטציה של הרשות והגברת האכיפה.

נושא מרכזי שעלה בפאנל הוא טיוטת חוזר של הרשות שפורסמה לאחרונה, בנוגע למיסוי דירות בבעלות פרטית כעסק. החוזר פורסם על רקע פסק דינו של בית המשפט העליון מינואר השנה בעניינו של עו"ד שרגא בירן, במסגרתו נקבע כי בירן, מעורכי הדין העשירים בישראל, ישלם מס בשיעור המוטל על "עסק" בגין הכנסותיו מהשכרת 24 דירות שהיו בבעלותו בתל-אביב, בירושלים וברחובות, ולא מס מופחת בגין השכרת דירות באופן פרטי.

עו"ד אלישע, גרס כי הפרשנות של רשות המסים הלכה רחוק מדי ביחס לפסק הדין של בירן, שהתייחס ל-20 דירות ולא ל-10 דירות. יעקב השיב כי לדעתו יש חשיבות לוודאות הציבורית לגבי חקיקת המס, בעיקר בעיני הגורמים העסקיים.

מוזמנים לצפות בשידור המלא של הפאנל לחצו כאן>>

לסיקור המלא במגזין גלובס לחצו כאן>>